Mar 14, 2011

The Malay Chronicles

Hari sabtu hari itu, aku bersama dengan c madu a.k.a Rudzalikha Ain kununnya mau reles tensen pasal pojek dan kami pun jalan-jalan la ke one B..Sambil-sambil tu kami pegi beli tingkap eh, window shoping di Pc Fair..jalan2 jak..manatau ada Laptop free ka..sapa tau kn..tapi kami pun hampa, tiada yang free, yg free cuma flyers jak..WTF (What the Fun) hihi  . Jalan punya jalan, kami pun penat,. Penat gilakk !!!! . Tapi sebelum p Pc Fair tu, kami sempat juak p tgk crita The Malay Chronicles a.k.a Hikayat Merong Mahawangsa. sinopsis kmu pergi google sendiri la ya cari maklumat.

 Tapi!!!! Satu pesananku bagi  you oll yang buta sejarah melayu ni, bek kamu p baca buku sejarah Kedah..baru tau jalan cerita ini.ok... ni aku bagi review sikit ah, sikit jak ok. 


  •  #Jalan cerita terbaik !!
  • #ada jugak feeling feeling mcm tengok cerita Hollywood
  • #kadang kadang rasa macam tengah tengok cerita Ong Bak/Rambo pon ada. aksi lawan best!
  • #macam teruja tengok puteri CINA pandai cakap melayu
  • #Semangat kemelayuan yang tinggi.
  • #efek-efek dalam cerita ni pon boleh dibanggakan untuk filem filem melayu
  • #Banyak perang darah (sudah namanya berperang)
  • #Funny-funny pun ada.

aku suka Pantown nie :

Sampai masa tibanya waktu,
Redup hati kamu berdua,
Bila 2 jasad bersatu,
Hidup mati jadi bersama

*hihi..tiket tgk wayang..

Dari 5 bintang tu aku bagi dalam 3.99 bintang. ok lah tu kan. pelakon  yang aku dapat kenal pasti, yang hero tu  Stephen Rahman-Hughes (Merong), Ummi Nazeera(Embok), Jehan Miskin (aku kurang pasti dia sbg apa), Dato Rahim Razali(pacik janggut putih), Umie Aida(emak c merong), Khir Rahman (MAWAS botak),eh..bilang c madu,MAYA KARIN ada, tapi watak yang dilanggar oleh c merong..ya ka? hm hmm.
Anyway..cerita ni Best!!! Mau download cepat2.. .muahahhaahhaa

saya suka lagu ini : 
<3 Sedetik Lebih <3


No comments:

Post a Comment