Jul 16, 2011

Liver Small :'(

assalamualaikum.


Sebenarnya,topik ni bukan nak kaitkan dengan sesiapa pun.
Semua pasal diri sendiri,untuk peringatan diri sendiri jugak. 
Rasa kecil hati ataupun buat orang rasa kecil hati dengan kita tu normal.
kalau boleh, aku mau mengelakkan untuk buat orang kecil hati.
lebih lebih lagi dengan orang yang aku sayang.
dan,kalau tak silap aku,aku pernah baca something.lebih kurang macam ni :
"kecil hati itu adalah penyakit hati."

macam betul kan, tapi bagi aku ia memang betul.

kalau cakap pasal kecil hati ni,memang aku mengaku,aku pun cepat kecil hati.
Tapi,bila ingat-ingat balik,kalau kita boleh kecil hati dengan orang,
orang pun boleh jugak jugak kecil hati dengan kita.
kita kenalah pandai jaga hati orang, tapi hati kita, siapa mau jaga??
so,just let it go.

someday,we'll forget the hurt.
the reason we cried and who caused us pain.
we'll finally realize that the secret of being free is not revenge,
but letting things unfold in their own way and own time.
after all,
what matters is not the first,but the last chapter of our life which shows how well we ran the race.

*so,smile,laugh.forgive,believe and love all over again.

Tidak perlu untuk kecil-kecilkan hati sendiri.
tips mudah dari aku untuk hilangkan rasa kecil hati bila orang buat sesuatu dengan kita.
kita relax,dan menyenyum dan tak payah fikir panjang pasal tu.
Renung2kan....


No comments:

Post a Comment