Nov 13, 2011

If everyday is Holiday

Assalamualaikum

tutup mata buka mata tutup mata buka mata,
tettt..masa tamat.. 
euwwww...masa cuti kini hanya berbaki satu hari saja lagi iaitu hari ini..
hari ahad..hmmm,
masa berlalu begitu cepat,.macam baru pagi jumaat tadi aku menjejakkan kaki ku ke
"rumah manis rumah" my homeland di Lahad Datu..(bandar koboi katakan)
aku di rumah pun tak lama sangat,
hanya untuk menyambut Hari Raya Sacrifice bersama family terchenta

 *di pagi hari selepas solat sunat hari raya bersama parents dan 
my anak2 buah yang tak terkata-kata aku mahu bagitahu mcm mn mereka ni. Love you!
 *ciksue dan abang ayid dan kakak wani dan aina.
*hah, ni la kira rakyat terbaru pada tahun nie.adik afif,adik alisya dan abg muadz.

Hari raya kali ni ala kadar saja, tak semeriah hari raya aidilfitri lalu.
atleast tahun ni aku beraya dengan my lovers2..hahahaa
oke, stop story pasal raya..

hmm, walaupun cuti seminggu tapi tak sampai seminggu aku berada
di home sweet home, hari selasa aku TERpaksa balik ke kk..dan menghabiskan sisa2 cutiku di kk..hurmmm
*perjalanan balik kk..singgah di masjid kundasang untuk menunaikan tanggungjawab
tinggi-tinggi gunung kinabalu, tinngi lagi sayang sama kamu..

cuti kali ni aku rasa macam boring sangat2..
sebab cuti sekejap..
dan 
Assignment,lab report,preparation of presentation 
sungguh banyak..
bermula minggu ke-10 
iaitu bermula esok (14nov) aku ada dua test..diikuti hari2 yang seterusnya...
midterm dan assignment  yang bertimbun kena settlekan ..
walaubagaimanapun, aku TERpaksa hadapi..
study?? hahaha, semestinya aku belum study satu hapa pun.
otak aku ni last2 minit jugak baru boleh menerima sebarang input..kalau baca awal2, 
semuanya akan jadi output..(itulah pengalaman aku sejak 3 tahun di poli,last2 minit is better)
tapi, poli dan U cukup berbeza,
dulu boleh santai2..last2 minit tiada hal bah tu bagi ku..tak study pun takpa..
sekarang, last2 minit, nah, ambek ko sue..
hahaha..padan mukak aku kan..
sebelum nasik menjadi bubur ayam, aku kena reset balik semuanya..tak boleh malas2 mcm dulu..(eh, dulu aku rajin apa)

"Allah swt tidak akan mengubah nasib suatu kaum apabila kaum itu tidak brusaha untuk mengubah nasibnya sendiri"

::peringatan kepada diriku sendiri::

oke lah, sampai disini saja nukilan ku pada hari ni.later2 jika ada kerajinan aku sambung lagi..aku mahu merajinkan diri aku ni untuk study dengan bersungguh2..

::to my classmate : welcome back to UMS ::

p/s :kepada yang akan exam, good luck aku ucapkan..do the best..
aku disini sentiasa mendoakan kejayaan anda.. 
banzai! Banzai! banzai !



No comments:

Post a Comment