Jan 19, 2012

Duit dan boucher

Assalamualaikum..
Story 1:
Hari ni aku keluar berfoya bersama dengan geng keras aku,
iaitu Kee Nazeirah(kee) dan Fauziah (papau)..
kami jalan-jalan around kk sambil mengukur keluasan kk..
lama kami tidak keluar sama, terasa rindu la pulak dengan dorang ni,
(padahal hari ahad lalu baru jak jalan sama2,ngeee)
oke, storynya di sini, 
tadi kami pegi bank negara Malaysia (BNM)
tujuannya adalah untuk membeli duit..
wat???? Beli duit dengan duit???
ya, betul la..beli duit baru tu dengan duit..
baru tadi aku tahu yang kita boleh beli duit..hahahaha..

*Duit RM20 yang bertemakan Hidupan laut
(Hawksbill turtle and latherback turtle)
oke lah, masa untuk berpisah buat seketika, 
buat papau, Good Luck di YuTiEjEm (UTHM)
Study baik2 yea...;p


Story 2 :

Hari tu sudah ambik  baucer RM200 1 Malaysia dengan jayanya, 
walaupun TERpaksa beratur panjang berjam2 dekat anjung siswa tu.
ni buktinya : 

*aku paling allergik dengan barisan ni..
(sebab pagi2 kena beratur tunggu bas, yang ni pun sama..ouuchhhh)

oke, sejam stengah beratur, akhirnya aku dapat juga boucher tu..hoyeay..
tadi baru aku ada kesempatan untuk shoping..
 Tengok, what i've bought.. 
aha, aku cuma beli alat2 tulis dan sebuah buku a.k.a KAMUS
(errr,actually aku beli buku Lawak Kampus,ala, rupa dia mcm kamus,so aku beli la)
lagipun aku mmg dah lama teringin mahu beli buku tu..
nasib baik ada potongan harga, jimat boucher aku.. ;p
 aku cuma membelanjakan sekeping boucher rm50 tu jak,
selebihnya(RM150) aku akan guna bila buka sem baru nanti dekat universiti aku..
(Harap-harap sem depan boleh beli baju renang yang mahal tahap angry bird tu)
Mula-mula, jumlah barang yang aku mahu beli tu berjumlah RM46.90,
so ada baki RM3.10, akak cashier tu cakap, mahu burn atau tambah?
daripada burn, aku pun berjoging-joging la cari barang sekitar popular tu, 
nthen jumlahnya semua RM51.50, so aku kena tambah Rm1.50..(dengan rasa bangga)
Sib baik staff kat Popular tu accept apa jak, semua barang dalam Popular.. 
Hehe... Malas nak beli novel, nanti aku boleh pinjam dekat lebry/kawan..ahha... 

*Gunakan boucher anda sebaik mungkin,Fikir dulu sebelum beli,jangan main beli jak,beli yang penting sahaja, selebihnya baru la bole guna apa yang patut...lagi satu kira sebelum bayar okeyh anak2 semua..



ok, need to go, 
Assalamualaikum...

Countdown : 2 hari lagi balik LD...yuhueee...~
(Hati membuak-buak sekarang ni)




No comments:

Post a Comment