Jul 10, 2012

Be careful

Assalamualaikum..
uhuk-uhuk...(buat nada-nada batuk)..apa-apa pun,apa kabar u olls?
my reader-reader, silent reader sekalian, anda sihat hari ini? inshaAllah,semoga sihat-sihat hendaknya..
kamu yang sihat dekat luar sana tu,jaga la kesihatan sebaik mungkin ya..jangan dah sakit baru sibuk nak cari penawar..ingat,lebih baik mencegah daripada mengubati..
see, intro aku kali ni pasal kesihatan..so,kesimpulan yang aku nak simpulkan di sini ialah betapa pentingnya menjaga kesihatan tu..ni untuk kebaikan anda juga sebenarnya..

Hari isnin baru-baru ni (kelmarin), aku ke hospital besar Lahad Datu untuk berjumpa dengan doc encem, tapi malangnya, bukan doc yang check aku masa tu,hanyalah pembantu perubatan.. tapi takpa,kira encem jugak dia tu..hahaha...joking jek ya.

tujuan utama bukan la seperti yang telah disebutkan di atas,itu tujuan kedua.. tujuan utama aku ke hospital disebabkan masalah kesihatan aku ni yang makin hari makin hmmmm...
mesti anda tidak percaya kn,aku mengalami masalah sakit tekak sudah hampir mencecah 2 tahun...
tak caya,tanya cik rudzalikha..cz masa dekat poli dulu,dia ada temankan aku ke klinik check kesihatan,tapi malangnya, doc tu bagi ubt batuk jek..hampa i..so, abaikan la..
abaikan punya abaikan, sampai la sekarang masalah ni berlarutan,..tekak aku ni sakit bila masa aku nk masuk tidur dan bangun tidur....kadang-kadang tu sampai batuk berdarah dibuatnya..sakit tau.tak kasihan dengan aku ka?so, aku mengambil keputusan untuk pergi hospital check kesihatan..
dan penbantu perubatan kata aku ada tuttttt (malas mahu mention sini).. T_T

dan dalam masa yang sama juga, tahap keMIGRAINan aku pun makin menjadi-jadi..aiyak,di rumah pun boleh migrain..aku ingat time study jek migrain melanda..pembantu kshtan tu kata aku banyak pikir,..hmm,tau2 jak dia ni..bomoh ka apa boleh baca pikiran aku....haishh..apa-apa pun,dia bagi aku beberapa medecine(betul ka ejaan ni) yang berkaitan dan aku kena habiskan makan..
aku ni dah la jenis malas makan ubat..banyak plak tu..aigoo..
matai~
*sapa sudi tolong habiskan??? T_T

apa-apa pun, siapa yang baca ni..doa kan aku ya..
*saya menagih simpati sikit...
aha,joking la..

#see you at convokesyen...
kalau sudi,jemput datang 14& 15 ni di dewan CANCERlorh UMS..
*jgn lupa bagi aku bunga ada teddy bear k..hahahha

assalamualaikum..



No comments:

Post a Comment