Oct 1, 2012

Cinta dan benci

Haha, sadisnya tajuk..

Kalau suka tak semestinya bercinta. Kalau cinta tak semestinya ada jodoh. Kalau ada jodoh tak akan ke mana. Tetapi jika tiada jodoh, belajar untuk redha. Mungkin kamu dan dia ditakdirkan menjadi kawan sahaja...

Berkawan bertahun-tahun lamanya, jika Allah tetapkan itu bukan jodoh kamu, kamu memang tak mampu buat apa-apa. Jodoh itu rahsia Allah.

Ya Allah,"Moga dipertemukan. Jika benar dia jodohku, dekatkan dan satukan hati kami. Jika dia bukan suratanku, jauhkan perasaan ini."

Aku tidak mampu meluahkan kata. Namun aku mampu meluahkan rasa. Bukan pada Adam pilihan, namun hanya pada Allah. Bagi aku, Biarlah aku menyintai dari kejauhan. Jika benar dia untuk untuk aku, insyaAllah kami akan bersua di dalam satu ikatan yang sah...;)

"Saya tidak mencintai orang yang saya cintai,tapi saya mencintai orang yang Allah kirimkan untuk saya melalui jalan yang betul" -Laila_SalamCinta-

Cintai bahagia kerana ia membuatmu ceria, Cintailah juga derita kerana ia menjadikanmu dewasa.


Assalamualaikum bakal Imamku, Waalaikumsalam bakal makmum ku.. 


No comments:

Post a Comment