Mar 19, 2013

Hidup sekali manfaat selamanya

Assalamualaikum..
Just sharing apa yang saya dapat semasa seminar HSMS pada 17march hari tu..
Sungguh bermanfaat dari beliau saudara Amin Idris..

*Pinjam dari You tube.. 

ini sedikit petikan dari kata-kata guest pada malam itu yang sempat aku tulis.. 
*amboi, nampak sangat aku fokus kan , nah, selamat menghayati...

- Untuk menjadi antara yang hebat, kita hendaklah memiliki jiwa yang hebat
- Yang di kendong kalau sudah dapat, kendong ketat-ketat, yang di kejar tu selagi tidak dapat, kejarlah selagi mampu..
- Apabila membuat sesuatu kerja, jangan bertangguh (opss,yang ni habit aku,kerja last minit )
- Dalam hidup, jangan pernah ada erti kegagalan,bangkitlah untuk membina kejayaan.
- Cuba capai benda yang sukar diperolehi, jika sudah dapat, teruskan..Keep do it.
- Kawan adalah penyuluh hidup kita, jika baik maka baiklah begitu sebaliknya.
- Sentiasa pesan dengan kawan dan diri sendiri "Kenali diri kau tau".
- Masa !
- Segulung Ijazah tidak menjanjikan apa kita akn jadi in future.. yang penting adalah minat.. So,jangan bangga dengan apa yang kita ada sekarang..
- Dream = Keupayaan (*Berimiganisasi, *Emosi, * Aksi)
- Jangan asyik salahkan orang lain, jangan jadi seperti bangau... (lagu bangau ou bangau = suka menyalahkan satu sama lain)
- Be proaktif, bukan aktif.
- Sedangkan laut yang masin tidak memberi impak kepada ikan/hidupan di dalamnya.
- Yang banyak tidak semestinya berkualiti, yang sikit pastinya berkuantiti.
- Semakin tinggi iman seseorang,semakin kuat dia di uji.
- Bertanggungjawab dengan nasib diri sendiri
- Belajar dari kesilapan, kata Justin bieber "Never say Never"
- Kita hidup ni, sentiasa menunggu detik-detik kematian.
- Siapa yang tidak berusaha, maka dia akan rugi..

That day,that night...i admit that Allah has given me a precious thing that i appreciate the most...A lot of input I got from the forum..InsyaAllah perubahan sedikit demi sedikit... Ada ku kisah? kau ada? InsyaAllah.. 

tolong tegur aku jika aku buat salah..sesungguhnya aku insan yang lemah dan memerlukan bimbingan..


No comments:

Post a Comment