May 17, 2013

It will be okay

Assalamualaikum...

Tak tahu mahu mulakan macam mana, lama rasanya tidak menghupdate belog tercinta ini...tetiba rasa ingin bermonolog dalaman pula..

Sejak dua menjak ini, pelbagai kisah hidup yang telah aku harungi... ada suka, ada duka, ada gembira dan ada juga yang tidak berapa gembira..tapi walauapapun yang terjadi, aku berusaha untuk menjadi kuat..perkataan aku selalu dengar adalah "Be strong" dari kawan-kawan aku..ini membuatkan aku bersemangat untuk jadi kuat.. 

"Ada satu perkara aku sentiasa ingat,ada satu perkara lagi aku langsung tidak boleh ingat.." 
hmm, ayat ini selalu muncul dalam fikiran aku tidak kira masa.. terutama sekali bila duduk bersendirian..lately ni memang fikiran aku bercelaru, bercelaru dengan banyak benda..kadang-kadang aku perlukan teman,kadang-kadang aku perlu bersendirian..thats why ada orang perasan dan menegur aku yang lately ni banyak berseorangan.. tak tahu la, susah nak terangkan.. effect dari kejadian hitam tu mungkin..arghh,kadang-kadang aku rasa ini bukan diri aku.. i need my life back !!!


See... Semua stress stress dan stress. Dan kestressan itu berulang untuk keesokkan hari dan hari seterusnya. Tapi pernahkah kita terfikir yang stress itu adalah salah satu ujian dari Allah? Ya benar. Ujian. Jadi, jika kita hanya memikirkan stress tanpa mencari jalan penyelesaian, sampai bila-bila pun stress akan membelenggu jiwa. Jadi apakah jalan penyelesaiannya? Jadi carilah jalan untuk lakukan sesuatu menghilangkan rasa stress itu. Ambil air sembahyang dan sembahyang. InsyaAllah ubat paling mujarab hilangkan stress.

"Ujian Allah untuk menguji kesabaran kita. Kita sabar, ada sesuatu yang hebat menanti di hadapan."
"Jika dirimu di uji dengan ujian dan dugaan, ingatlah bahawa Allah menyayangimu..Jangan pernah lupa "



2 comments:

  1. InsyaAllah, time will heal everything. Ameen :)

    ReplyDelete
  2. wani....... sayang awak :)

    ReplyDelete