Jun 17, 2013

Grab the change

Assalamualaikum,.
Yang ini penutup untuk aktiviti berblogging minggu ni.
nak concentrate dengan study pula.
Lagi satu paper selasa ni.Paper Laws and Ethics... grr grr grrrr, banyak fakta kena hafal..
Doakan saya.


Apa yang penting dalami maksud kata2 Imam Syafi'e ini...

"Bila kamu tak tahan lelahnya belajar,
Maka kamu akan menanggung peritnya kebodohan"

sentap dengan kata-kata ini, dan ini la yang membuatkan aku terus maju kehadapan, 
aku tidak sanggup menanggung peritnya kebodohan..

Jadi, ada peluang tu belajar betul-betul
Dah belajar tu guna ilmu tu.
Bukan setakat rakam kat kepala
Tak faham pun takpe,tapi kena faham jugak..
Kita adalah manusia.
Bukan robot.
Ada akal dan hati.
Renung-renungkanlah...

Allah pemegang segalanya..
"kamu menjaga Allah, Allah akan menjagamu."
berlindunglah pada Allah.. kamu tidak akan menyesal...



Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang..
Maha pemberi keamanan, Maha segala keagungan, Maha adil, Maha bijaksana...
sangat indah atas segala-galanya...
selawat dan salam buat junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W serta seluruh keluarga baginda...
All the best 



No comments:

Post a Comment